Friday, May 1, 2009

Gembira dalam sedih~

Erm bulan April ni alhamdulillah agak banyak berita menggembirakan aku...yelah bulan ni aku dapat bonus dan kenaikan gaji yang agak memuaskan...sampai aku rasa rezeki aku kat Astro murah...dan tak bersedia nak fikir kerja di tempat lain...tapi dalam masa yang sama aku serabut sebab dapat berita yang boleh dikatakan menggembirakan ibuku...tapi kerjanya belum confirm...lagi beberapa langkah saja...yelah, impian seorang ibu, siapa tak nak tunaikan...tengoklah camne...ibuku pun tak kisah jika aku tak nak...tapi yelah, serba salah aku dibuatnya...

Tapi...dalam suka-suka aku ni...aku sebenarnya sedih mengenangkan kesihatan ibu bapaku...yelah, ibuku sekarang tak boleh berjalan sangat...lututnya ada lebihan sedikit tulang...kata doktor memang penyakit orang berumur...sekarang ubatnya adalah pil-pil penahan sakit...ayahku pula memang nampak sihat...tapi jika tak kawal pemakanan dan tidak makan ubat, penyakit kencing manisnya boleh serius...

Sebab itu sekarang ni aku lebih banyak menghabiskan cuti di rumahku...jarang aku kerja overtime (pcb)...kasihan melihat ibu menjaga cucu sambil menahan sakit...jalan terhencot hencot..............

P/s: Syurga di bawah telapak kaki ibu...jangan lupa raikan hari ibu bulan ni...

1 comment:

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

fuyih..gaji musti dh masyuk kn.. apa lg, bl nk jln2 kat desaru lg?? sm2 lah doakn mak ko chat..amin..