Monday, July 6, 2009

scubaboooom~

Lepas grad 5 dive

Yasir diburger sampai lenyek..sori sir,haha

Aku dan buddy aku...foo


Bersama instructor dan dive master

hehe...akhirnya aku yang penakut air ni makin suka main air...erm,huhuuhu...aku menamatkan sesi cuti 16 hari aku sejak 20 jun hari tu dengan pelbagai aktiviti menarik...bermula dengan trip ke Krabi dan diakhiri dengan trip open water di Pulau Kapas baru-baru ini...semuanya melibatkan air...aku enggan mengalah dalam melawan ketakutanku untuk berenang walaupun ada orang kata join scuba tidak perlu tahu berenang...tapi bagi aku tak semua orang macam tu...aku bermula gugup semasa training di pool UiTM tempoh hari...biasa lah tu...kalau dah lama x masuk pool, memang lah aku cuak...tapi bila dah biasa, aku jadi duyung...kih3...trip scuba mencatatkan kenangan manis bagi aku...walaupun ada kekurangan dan kelebihan, aku puas hati dan hepi dengan ahli dan program tersebut...ternyata ahli-ahli PERLU yang ke Pulau Kapas itu ada "soul" untuk berkorban dan bekerja demi PERLU...aku harap semua itu akan kekal sampai bila-bila..terima kasih semua....segala pertolongan daripada kalian akan aku kenang sampai bila-bila...iyalah, dive kedua aku hampir gagal kerana aku tidak dapat turun ke dasar laut...entah kenapa aku pun tak tahu masa tu...rupa-rupanya weight aku tidak cukup (atau mungkin perut aku penuh angin, bak kata boxer, dah sama macam angin dalam tank...hehe)...akhirnya pada dive ketiga aku sampai ke dasar dengan cemerlang (sebab weight dah cukup dan angin pus pus dah keluar...erk~hahahaha)

P/s: Aku berjaya menyelam sedalam 16 meter bersama group aku...ada yang kata dah baring pun 16 meter gak...erm,lepas ni nak gi leisure dive lah~jom~!!!

5 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

tahniah bro...
pasni bleh le jadi dive master aku plak, hehe...


salam perjalanan...

Stoner said...

hehe...ok2...aku akan suh ko buat regulator recovery dgn dila...musti romantik...kih3

FoO dA fIrSt#1 said...

PROUD TO BE YOUR BUDDY

Stoner said...

buddy encem~

nadia said...

huhu~
xdpt kt tgk penguin~
hehehhe....
anyway congrats ABG!!!!!