Tuesday, August 5, 2008

Apa kerja aku???

Hi sume

Erm, rasa-rasanya semua dah tahu aku bekerja di Astro sekarang ni. Tapi agak ramai yang konfius kerja yang aku buat sekarang ni. Ada yang kata aku kerja pasang parabola Astro kat atap-atap rumah orang, ada yang cakap aku kerja lembaga penapisan filem dsb. Ape-ape pun kata diorang, aku tak kisah. Yang penting aku bangga dengan kerja aku. hehe

Aku bekerja sebagai Network Presentation Editor di Astro. Ianya jawatan di bawah Department Broadcast Engineering & Operation di mana aku bekerja sebagai orang yang mengawal isi siaran yang akan masuk ke TV anda. Boleh kata bahagian content control lah. Benda yang tak senonoh sume aku tengok dulu dan aku buang sebelum penonton-penonton di rumah tengok.

Agak ramai yang pelik camne aku leh kerja sebagai editor yang mostly daripada Masscomm graduates. Nak kata camna, rezeki aku kot...huhu...Iyalah, aku graduan Pengurusan Sukan, kira dah lari bidang lah.

Tapi bagi aku, aku dapat kerja ni sebab pengetahuan rekreasi yang telah diberikan Encik Hisyam aka Boss dan rakan-rakan PERLU kepada aku. Aku banyak berubah sejak dididik oleh mereka. Aku menjadi tak tahu malu apabila berhadapan dengan public sedangkan aku dulu macam tikus, suke nyuruk dalam lubang (walaupun aku tikus gumuk). haha

Apa yang aku nak katakan di sini adalah, walau anda benci PERLU, anda benci diri anda dan anda sebenarnya adalah seorang yang penakut.

P/s: Aku sentiasa ingat PERLU...jasa yang takkan aku lupakan sampai bila-bila

5 comments:

PPT said...

Hallo Brother,
Relaks la, tengoklah PPT pun kerja apa sekarang, janji ada rezeki dan tak menyusahkan keluarga sudah.

Cheers.....

Stoner said...

hehehehe

btol ckp PPT

janji anak bini cukpu mkn n pakai

macam saya.....eh~?

zainal said...

Ooooo....ko tengok cerita lucah hari-hari kat astro yee...aku report kat bos ko!!

Stoner said...

hahaha

rilek ar bro aka abg zainal

saya bukan apa

xmau kasi anak2 tgk bnda2 xsnonoh

kira dapat pahala la gak saya ni

hehehhee

aboy said...

haha...stone...seronok gak tu...kira otai gak aarr tu..=)..ok ok..gutluck aarr..aku pun same kes ngan ko...kerja kat PRUBSN takaful.Insuran punya tempat..haha..tapi yang penting kita ade blajar leadership,motivation,survival sume..so..campak memana pun insyaAllah leh survive..=)