Saturday, August 16, 2008

Perjuangan yang belum selesai


Assalamualaikum

Erm, minggu ini (16-21 ogos) adalah tarikh yang menjadi pilihan untuk diadakan final camp bagi pelajar-pelajar FSR UiTM di Tasik Kenyir. Walaupun sekarang UiTM sedang "dijentik" oleh Tan Sri Abdul Khalid yang dilabelkan sebagai "Melayu Makan Melayu", ia tidak sedikit pun melemahkan semangat orang Melayu untuk terus berjuang walaupun dalam bidang rekreasi. Saya percaya pada waktu saya mencoretkan nota ini (jam 0720 16 Ogos), Boss, rakan-rakan dan pelajar-pelajar yang terlibat pasti sedang sibuk menyiapkan tugas-tugas sebelum bertolak ke Tasik Kenyir jam 0800 pagi nanti.

Teringat pada pengalaman rekreasi final camp yang telah saya tempuh sebanyak 3 kali ini, saya pasti akan ada kenangan pahit manis yang akan terjadi. Tidak cukup tidur, penat, lenguh sana sini, kena marah, dsb adalah antara pengalaman yang pasti terjadi kepada semua yang terlibat dengan final camp ini. Tetapi percayalah bahawa semua pengalaman ini akan mematangkan semua yang terlibat. Saya percaya bahawa junior-junior yang terlibat sebagai peserta akan menjadi salah seorang Melayu yang berjaya, yang dapat menepis kata-kata orang yang anti PERLU dan orang yang anti UiTM. huhu

Kepada semua yang terlibat, tanamkan niat yang ikhlas lagi betul sebelum anda bertolak ke Kenyir. Pastikan keselamatan semua. Jangan ada sifat negatif dan selamat berjuang. InsyaAllah semua selamat.

P/s: Teringat peristiwa Malik MyDin di final camp Pulau Perhentian saya. hehe

3 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

terima kasih bro atas nasihat dan dorongan yang diberi.

hidup stoner...

FoO dA fIrSt#1 said...

lagik satu, buang la word verification tu... melambatkan proses komen

Stoner said...

owh

yaka

aku tak tau

huhu