Thursday, August 28, 2008

Jambatan Tamparuli

Aku n parentku

Eksen jek~huhhuhu

Akan ku daki satu hari nanti...cewah~

Qaseh n parent die...qaseh botak~

Hehe

Nampak je signboard Tamparuli
masa on da way pergi ke Kinabalu Park, aku teringat kat artis Af yang menyanyikan lagu Jambatan Tamparuli iaitu Marsha. Rupa-rupanya tu lah jambatannya.

Erm baru-baru ni aku sekeluarga telah bercuti ke Sabah negeri di bawah bayu. Ini merupakan pengalaman pertama aku ke Sabah. Aku telah melawat semua negeri di Malaysia ni kecuali Sabah. Akhirnya aku sampai jugak. huhu

Kami sekeluarga termasuk Qaseh Emily menaiki pesawat Mas di KLIA. Dah lama betul tak naik Mas. Last sekali pun masa umur aku 6 tahun masa pergi ke Singapore. Macam biasa lah bila Qaseh Emily dah bosan, dia menangis teresak-esak dalam kapal terbang. Nasib baik pramugari-pramugari dalam flight tu suka main kat Qaseh Emily, habis mereka keluarkan mainan (yang memang disediakan oleh Mas) kepada Qaseh Emily. hehe

Bila tiba di Sabah, aku mendapati negeri tersebut memang cantik. Terus aku cari puncak Gunung Kinabalu, mana tau boleh nampak, tapi driver van kami kata awan tengah tebal dan mendung jadi tak dapat tengok.

Di sana aku sekeluarga telah ke Pasar Filipina, Nexus Resort Karambunai, Karambunai Lagoon, Kinabalu Park dan Kundasang. Dekat Kinabalu Park barulah nampak Gunung Kinabalu. Aku hanya mampu melihat dan terpegun dengan ketinggiannya. Sungguh tinggi~!!!

Percutian 4 hari kami sungguh mengembirakan...hehe

P/s: Kepada sesiapa ahli PERLU yang nak pergi Sabah dan naik Gunung Kinabalu lagi, jangan lupa ajak aku. Bila lagi nak naik Gunung Kinabalu....mesti nak rasa pengalaman tu at least sekali dalam hidup....huhu

11 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

mamat AF rupanya....

Stoner said...

haha

mana ada

wa mamat astro

sname said...

haha
mana pic qaseh dlm flight?

Stoner said...

nanti kawe upload k

huhu

Rindu Alam Indah said...

bro..p sabah xtry Via Ferata ker..?
rugi la bro..kasi kurus sket la..ahaks..

Stoner said...

cit

wa ade nmpk via ferrata tuh

mmg teringin

tp abg wa yg bwk kete

asik terlepas jek

huhuhuhu

aQu daN SesuAtu said...

wah stoner kalu nak naek kinabalu ajak sama aqu....
kt naek sama2.
heheheheheheh

aboy said...

hehehe....Qaseh Amily..Mana Gambar ni??kata nak upload???

hijau bumi Tuhan... said...

salam stone...
pekabo, aku ni azlan@lanperlu...
saje nk bgtau, aku dh ada blog...
sng2 jengok le, tp still under construction lg, haha...

http://nurazlanshahbinadam.blogspot.com

weh, nk ikut gi sabah...huhu

salam perjalanan...

Stoner said...

azlan: wah...incik azlan pown da ade blog

bgs2

aboy: sat ek...aku br nk upload

hijau bumi Tuhan... said...

haha...kwn2 sume ada blog, aku pun kena mengorak lngkah la,haha...
tp still tgh xplore lg...
gi sabah ni dh hafal lagu cucak rowo x, huhu...