Sunday, August 3, 2008

Hari hari pun kerja daaaa~

Erm, hi

Minggu ni aku rasa sibuk memanjang. Nak kata aku ni yang penyebuk aku pun tak tau. Tapi dari minggu lepas aku banyak buat PCB / OT kat tempat kerja aku. Then ada masa aku berkeliaran bekerja di Nomad. Dapat la duit poket sikit. Sebab aku ada terbaca artikel yang mengatakan orang yang berpendapatan RM 1,000 ke RM 10,000 adalah orang miskin, yang berpendapatan RM 10,000 ke RM 30,000 adalah orang yang sederhana dan RM 30,000 ke atas baru golongan kaya. Jadi aku terpikir bila le aku nak jadi kaya. Sebab tu la aku sibuk!!! hehe

Sampai ada satu masa aku rasa macam nak demam. Si 'dia' pulak da rindu rinduan. Argghh~banyak benda nak kena buat neh!!! isk isk isk

Tapi bila fikirkan balik, apa tujuan aku sibuk mencari rezeki sehingga aku lupa keluarga dan rakan-rakan aku? Erm, bak kata orang tepuk dada tanya selera. Tapi ada orang cakap, tepuk dada sakit lah~huhu

Jadi, aku membuat keputusan untuk menghabiskan masa ku dengan keluarga minggu ni. Dapat stay dua hari pun jadilah. Kesiankan mak aku di rumah. Lagipun minggu depan berkemungkinan kami ada buat kenduri. Huh, banyak benda kena tolong tuh.

Jadi apa yang aku nak kongsikan adalah "walau sibuk macam mana pun kita, yang kita selalu kena ingat ialah AGAMA iaitu solat dan KELUARGA kita. Dapat telefon ibu dan bapa tanya khabar pun jadilah. Daripada terus takde berita. Esok bila orang tua kita da takde baru menangis sampai jadi Kassim Selamat. ok~???"

P/s: Rajin-rajin lah dengar lagu Sudirman "Ayah dan Ibu".....

3 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

selagi hidup, kerja,kerja,kerja....

sname said...

kerja kuat..
mesti ko kawen dulu..
anak buah ko tembam tol..
dah cukur jambul lom..?

Stoner said...

haha...aku tggu ko abe

ko kan ramai calon

misti ko yg kawen dlu

huhuuhu