Saturday, August 16, 2008

Berakhirnya sebuah Summit

Dengan Arul, Wan dan Abg Najib
Chan Yuen-Li dengan kata-kata terakhirnya di Summit
Aku dalam newspaper tahun 2007


"Akhirnya summit yang terakhir telah ditawan"

Itulah kata-kata kawan aku di Nomad Adventure, sejurus selepas selesai tugas terakhir kami sebagai belayer dan marshall dalam pertandingan Roxx Climbing Competition 2008, Summit USJ. Rasa sedih juga bila terpaksa terima realiti bahawa Nomad Adventure akan berpindah. Kerana di situlah aku belajar benda baru iaitu 'Climbing'. Rasanya dah hampir setahun aku kerja part time di situ. Ramai kenalan baru yang aku jumpa terutamanya climber Malaysia di situ. Nama-nama seperti Sal, Zam, Hafiz, Izzat, Mizi, Kecik, Wan, Arul dan lain-lain akan menjadi kenangan bagi aku kerana mungkin aku tidak dapat berjumpa dengan mereka lagi.

Bercerita tentang pertandingan tersebut, macam biasa, nama Zam akan selalu kedengaran sebagai pemenang pertama, sesuai dengan status 1st rank climber di Malaysia ni. Memang ramai climber dari Kedah seperti Zam ini, kuat-kuat belaka. Ramai juga climber muda dari Kedah datang mai comp ini. Aku yakin diorang akan jadi pelapis Malaysia satu hari nanti.

Di sini juga aku mula rapat dengan Abg. Zainal aka Encik Kudult aka kawan baik boss. Aku sungguh hormat dia dan sempat belajar setting Abseiling Three Point System. Sempat jugak aku pergi outdoor dengan dia ke Sungai Pisang sebelum dia berhenti untuk menyambung pelajarannya diperingkat Master. Terima kasih bro....huhu

Kini, wall di Summit USJ sedang dalam proses untuk dipindahkan dan pejabat Nomad Adventure akan berpindah ke PJ. Kami juga sedang dalam proses untuk mendapatkan kelulusan membina wall di Menara Kuala Lumpur. Harap-harap menjadi lah. Tapi kesian pada regular customer / climber di USJ, dah takdak tempat untuk depa panjat-panjat. huhu

P/s: Harap boleh climb lagi lepas ni...dah rasa gian dah ni...hehe

No comments: